1 Mayıs 2013 Çarşamba

Kanlı 1 Mayıs Kadar Kanlı Bir Mayıs



Bugün her yerde 1 Mayıs kutlamaları vardı, İstanbul hariç. Oradaki 1 Mayıs meydan muharebesi oldu. Bir sürü yaralı var ama asıl önemlisi 17 yaşındaki bir lise öğrencisi, bildiğim kadarıyla hala ölüm riski var...

Ben bugün biraz Şahan Gökbakar'a değinip bir iş görüşmemi anlatacağım.
Şahan Gökbakar Twitter'dan bayağı bir giydirdi Taksim'e girmeye çalışanlara, olayların sorumlusu olarak dayak yiyen kalabalığı görüyor. Güçlünün yanında olmak kolay tabi. Bir de, oradakilerin işçiye benzemediğini 20'li yaşlarda yüzü kapalı gençler olduğunu söyledi. Terörist iması yaptı yani. Ben o insanların biber gazının etkisini azaltmak için yüzlerini kapattıklarını akıl etmediğini düşünmüyorum, çünkü Şahan zeki bir insan. Benim anlamadığım 1 Mayıs'ı sadece işçiler kutlar diye bir vahiy mi geldi?
Oradaki insanlar zaten işçiler 1 Mayıs kutlayabilsin, patron hegemonyası bitsin diye mücadele veriyorlar. Bir de işçiye benzemiyorlar ne demek arkadaş, geçmişte zencilerin köle yapılması gibi işçilerin de böyle belirli bir fiziksel farkı mı var?

Aslında kafasında bir işçi imajının belirmesinin sebebi belli, bunun kendisi de farkında. Asgari ücretle çalışan birisinin yeni kıyafetler, takım elbiseler giymesi mümkün değil, o yüzden oradakilerin işçi olmadığını iddia ediyor.

Bende bir iddia da bulunuyorum milyonlarca kişi asgari ücret aldığı halde, o paranın tamamını kendisi veya ailesi için harcamıyor, bir kısmını iş yerinin sorumluluğunda olduğu halde yapmadığı harcamalara harcıyor.
Çünkü böyle bir şey gördüm.

Bir iş görüşmesine gittim. Paraya da inanılmaz ihtiyacım var, kredi kartıma haciz gelmek üzere. İlk söylediği şey asgari ücret veririm demek oldu. Ben yüksekokul mezunuyum, teknikerim, tecrübeliyim falan muhabbetine girmedim paraya çok ihtiyacım var çünkü, kabul ettim. Sonra devam etti, "yemek vermem, işe de kendi imkanlarınla gider gelirsin." diye. Ben hesap ettim şimdi, her gün 2 liralık döner yesem ayda 60 lira yapar. Sabah akşam otobüse binince de ayda 105 lira da o toplamda 165 lira. Bana kalan 600 lira civari bir şey. İş olmadı tabi ama bir çok insan bu şartlarda çalışıyor. Şimdi bu işçi ev kirası mı ödesin, ev mi geçindirsin, üstüne başına kıyafet mi alsın?
İnsanların kafasında bir işçi imajı oluşması gayet normal.

Bakanın dediği gibi, 800 lira büyük para geçinirsiniz. Çünkü işçi sınıfına verilecek para daha önemli yerlere harcanıyor, biber gazı gibi.

Bugün işlenen insanlık suçlarına girmedim bile. Çünkü ambulans, hastane gibi yerlere, evlere, apartman boşluklarına, camlardan evlerin içlerine, insanların yüzlerine gaz sıkılmasına girersem düşünce suçlusu ilan edilirim.


01.05.2013
Özgür

8 yorum:

  1. Aslında çok karmaşık bi konu, lil wayne'nin koltuk altı kılları gibi...

    İşçilik ve asgari ücret konusuna kesinlikle katılıyorum, ben 1,5 yıldır işsizim, grafiker olduğum halde her yer saçma sapan maaş veriyo ve doğal olarak çalışmıyorum. Yıllarca gözümüzü, belimizi çürütüp program öğrenmeye para harcıyoruz, 900 tl veririm gel çalış diyolar; baban çalışsın o paraya lan totoş diyip vurasım geliyo ağızlarına.

    Evet bi insan 800-900 tl ye geçinir, ama nası geçinir? Açlık sınırında, bunu ailece çok yaşadık özellikle babam işsiz kaldığı zamanlarda. Eğer sadece ekmek ve zeytin yemeye yaşamak diyosa siyasetçiler, halk bigün zeytin tanelerini onların kıçına sokar... Bide utanmadan 3 çocuk yapın derler, kendi bakıp pışpışlıycak sanki.

    İşçi bayramının kutlanmasına bi itirazım yok, başta bende bu saçma düzene biraz karşı olanlardanım, ama bazı yandaşların fırsat bilip bu günü sabote ettiğide kabak gibi ortada açıkcası.

    Dediğim gibi, karışık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer iş arıyorsan işkur'a kayıt yap ve sana tahsis ettikleri danışmanınla yüzyüze mutlaka görüş derim. Bana inanılmaz faydası oldu resmen profesyonel yardım almış oluyorsun.

      Karışık bir şey yok aslında. Olayı sabote edenlerin de yandaş olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Her yıl böyle zibidiler çıkıyor zaten 1 Mayıs'ta ve bunu herkes biliyor. Tek fark bazı seneler bunu bahane edip insanların anasını ağlatıyorlar.
      Yazık günah bu kadar insana...

      Sil
  2. Özgür

    Bence kesinlikle bahsi geçmesi gereken bir yazı yazmışsın. O biber gazına maruz kalanlardan ikisi benim, annem ve babam. Üstelik bir çocuklarının evinden diğer çocuklarınınkine giderken. Yani teröristlikle falan alakalı değil, gayet rutin bir eylem gerçekleştirirken. Ve annem orada biber gazına maruz kalanların sadece işçiler ve halk olduğunu söyledi. Olaysızlığın içinde olay çıkardılar.Ve biz hiçbir şey yapmıyoruz. Ay ay ay vah vah vah demekten başka. Bu da durumu daha da içler acısı bir hale getiriyor.

    Gelelim askeri ücrete. O konuda da sonsuz haklısın. Neye ne yetecek, o parayla nasıl geçinilecek. Bir de başbakan kalkmış 3 çocuk yapın diyor. Nasıl bakılacak o üç çocuk onu demiyor.

    İşsizlik de ayrı bir sorun. Bir sürü fakülte mezunu iş deneyimli olan insan açıkta. Sırtını dayamıyorsan bir yerlere de maalesef bu işsizlik böyle sürüp gider. Ne diyeyim elimiz kolumuz bağlı oturuyoruz, Allah yardımcımız olsun.

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahan beye göre senin ailen de terörist sayılır. Yani sonuçta devlet baba yasak diyorsa yasaktır.
      Kendi vatandaşına kimyasal silah kullanan bir ülke haline geldik.
      İşsizliğin ne olduğunu çok çok iyi biliyorum. Ailem bile bana inancını kaybetmiş, iş var da ben gitmiyorum sanıyorlardı.

      Sevgilerle...

      Sil
    2. Özgürcüm

      Şahan'a soralım ihtilal çıktı da bizim mi haberimiz yok :/

      İş konusu kanayan yara oldu. Resmen üçe beşe bakma çalış durumundayız. Amaaaan ne bileyim. Yaşıyoruz da neye yaşıyoruz :/

      ;)

      Sil
    3. Galiba var öyle bir durum :S
      İşte benim yaşam hevesimi alıp götüren de buna benzer şeyler. İnsanın ruhunu kemiriyorlar...

      Sil
    4. Ben yaz seviyom :)

      Sil

İçinden geldiği gibi yaz,
Gönlünü ferah tutarak yaz,
Okuyan olmasa da yaz,
Sen yeter ki yaz...