8 Eylül 2011 Perşembe

Bazı İnsanların Gözlerinde Hayatın Acımasızlığı Vardır

Bu Şarkıyla İyi Gider Sanki

Gülerken bile hayatındaki yorgunlukları, kırgınlıkları hissettiren insanlar var, hayatın acımasızlığını dibine kadar yaşattığı insanlar, yüz ifadelerinden, konuşmalarından, gözlerinden anlaşılıyor bu yorgunluklar. İşte o insanlar, hayatın zorluklarının ne demek olduğunu, insan olmanın ne demek olduğunu, yaşı kaç olursa olsun tecrübenin ne demek olduğunu biliyorlar.

Eminim ki burada da var onlar ve şu anda bu yazıyı okuyorlar. Evet evet görüyorum işte oradasınız, saklanmayın klavyenin arkasına, benden kaçamazsınız.

Bu konuda bize en iyi yardımcı olabilecek şey resimlerdir. Eski resimleri karıştırıp bakarsak mutlaka buluruz böyle birisini, çünkü kesinlikle hayatımıza en az bir tane girmiştir böyle bir insan. Eğer girmediyse, hayatınızda hep makara kukara yaşamış insnlar olduysa, büyük bir kayıp içerisindesiniz demektir. Hayatın acı suyundan en azından bir kere bile içmemiş insan, zorda kaldığınızda yanınızda olmayacak olan insandır. Düştüğünüz zaman gülen değil, düştüğünüz yerden kaldırmaya çalışan, kaldıramadığında sizin düştüğünüz yere atlayan insandır dost, arkadaş, sevgili, eş.

Hayatın kırgınlıklarından kastettiğim de budur bir nevi, bazı insanlar erken düşer hayatta. O yüzden tecrübenin yaşı olduğuna inanmıyorum ben. Gerçi bir çok konuda (daha doğrusu iş tecrübesi harici hiç bir konuda) tecrübe diye bir şeyin olacağını da sanmıyorum. Hayat hiç bir şeyi iki kez tekrar etmez, bu yüzden tecrübe denilen şey sadece geçmişteki salaklıklardan ibarettir.

Sonuç olarak dileğim, hayatın zorluğunu yaşamış insanlar çıksın hep karşımıza. Eğer tecrübe diye bir şey varsa, bu tür insanları seçebilmek için kullanalım. İki şanssızlıktan bir şans yaratabilmemize yardımcı olacak sevgilimiz, eşimiz olsun. Maddi zenginlik önemlidir ama asıl önemli olan gönül zenginliğidir ve buna en çok aç olan kişi de ömrü boyunca gönül zenginliğinin özlemini çeken insanlardır. Ve bu konuda en zengin kişiler de onlardır. Candır.

Seviyorum ben o insanları.

***
Gözlerinde hayatın yorgunluğu var,
Gülüşün bile hüzünlendiriyor,
Merakım çok,
Acaba kalbinde kimin adı var,
Kim seni, neden üzüyor,
Herkes bilmez bunu yalnızlık zor,
Çekeni yaşladırırken çekemeyeni öldürüyor,
Hayatın derdi yalnız hiç çekilmiyor,
Sevgiye açlığım gözlerine beni hapsediyor.


Mr_lonely
05.09.2011

10 yorum:

  1. Hayatın parmak izleri,insanların gözlerinde gizlidir.bakmasını bilenler bunu görürler.

    YanıtlaSil
  2. Hüseyin Usta;
    Göz izi diyelim o zaman biz ona...
    Bakmasını bilmek gerçekten çok önemli, milyonlarca b akar körün arasındayken...

    Saygılar...

    YanıtlaSil
  3. yazını okurken aynaya bakma ihtiyacı hissettim gülümsemem ne kadar anlatıyor yorgunluklarımı diye :)

    YanıtlaSil
  4. Ünlü;

    Görmen imkansız.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlıkk.Harika yazmışsın.Aminnn diyorum duana.Allah dediğin gibi insanlarla karşılaştırsın bizi.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Kamikaze;
    Teşekkürler. Baya bir gezmişsin blogu bugün. :)) İnşallah hepimizin karşısına çıkarsın onlardan...

    Sevgilerle....

    YanıtlaSil
  7. Hayatın sındadığıi yüzünde gözlerinde hayatın izlerini taşıyan ancak hayat küsmemiş insanalrı severim. İyi dost olurlari hayal kırıklığına uğratmazlar sizi, kimseyi kolay satmazlar, sevdiklerini yüz üstü bırakmayı namertlik sayarlar.


    Mim olayına nasıl bakarsın bilmiyorum ama eğer yanıtlamayı düşünürsen seni mimledim. Konu hayli hafif ama :)

    YanıtlaSil
  8. Vladimir;

    Kesinlikle öyleler. Ben onlara en az kendime güvendiğim kadar güvenirim...

    Teşekkürler en kısa zamanda ilgilenmeye çalışacağım...

    YanıtlaSil

İçinden geldiği gibi yaz,
Gönlünü ferah tutarak yaz,
Okuyan olmasa da yaz,
Sen yeter ki yaz...