29 Aralık 2009 Salı

Otuz Milyona Ne Alınır?


Malum yeni yıl geldi. Yılbaşı ile birlikte milli piyango muhabbetleri de geldi. Televizyonda izledim, büyük ikramiye ile bilmem kaç tane ev, bilmem kaç tane villa, yalı falan alınabiliyormuş.

Peki sadece bunlar mı?
Tabii ki değil. Bu parayla alabileceğiniz başka şeyler de var.
Sıralayalım;


1- MAFYA

Büyük çaplı değil tabii ki de. O tarz insanlar için küçük bir rakam çünkü. Ama böyle bir rakam küçük çaplı çetelerin çok rahat ilgisini çekecektir. Çocuk kaçırmalar, sevdiklerinize zarar vermeler vs vs.
Yeter ulan alın paranın alayı sizin olsun. Rulo yapın üzerine oturun!.. Dersiniz.


2- AKRABA

Para olmasa da bol miktarda vardır zaten. Ancak bu kadar büyük bir meblağın sahibi olursanız tanımadığınız akrabalarınız olur. Bir gün telefon çalar. Diyalog şudur;

-Efendim.
-Aloo yiğen nassın.
- Siz kimsiniz tanıyamadım da?
- Nasıl tanımazsın lan ben Abdülmuttalip dayın.
- Ne zamandan beridir dayımsınız?
- E tabi haklısın yeğenim kaç sene oldu görüşmedik. Neyse hayırlı olsun parayı bulmuşun. Vallahi ne malın gözüsün var ya, çocukken de şanslı velettin sen. Mahallenin en güzel kızlarını götürürdün valla.
...

Aslında böyle bir dayınız yoktur. Varsa da son birkaç yüzyıldır öyle birinin varlığından haberiniz yoktur. Ayrıca mahallenin en güzel kızlarını götürmek gibi bir meziyetiniz de yoktur. Zaten büyük ihtimalle o kızlar yüzünüze bile bakmamıştır zamanında.
Çakma dayı gururunuzu okşamak için ortaya bir balık atmıştır ama siz o balığı yememişsinizdir.
O parayla işte bu akrabalardan bir sürü satın alabilirsiniz. Hatta o kadar bunalırsınız ki, “gelin anasını satayım gelin, parayı hepinize bölüştürüyorum yeter ki rahat bırakın beni” dersiniz.



3- MAHALLENİN EN GÜZEL KIZLARI

Parayla satın alınabilecek en iğrenç şeydir.
Evet bu kızlar bir içim su olabilir ama ruhsuz ve sevimsiz yaratıklardır. Hayatlarındaki tek kriter paradır.
Her genç erkek gibi eskiden bunlardan birisine aşık olmuşsunuzdur ama sizi itin götüne sokmuştur. Kendisini tatmin edecek maddiyata sahip olmadığınız için banal olmuşsunuzdur, öküz olmuşsunuzdur, sığır olmuşsunuzdur, ayı olmuşsunuzdur.
“Bir kendine bak bir bana bak sen kimsin ki bana aşık oluyorsun ezik” bile olmuşsunuzdur.
Son model BMW’si olan tiki bozmalarıyla gelmişlerdir mahalleye her zaman. Şehrin en lüks mekanlarında yemek yiyip, en lüks otelinde seviştikten sonra, mahalleye BMW sahibi tiki ile giriş yapar ve kendisinden hoşlanan insanlara şu mesajı verirler;
“ Eğer beni otele götüreceksen, bu BMW’yi alacaksın arkadaş”
Büyük ikramiyeyi kazandıktan sonra bu kriterlere fazlasıyla sahip olacağınız için bunlardan da peşinizde binlerce olacaktır.
Alın ulan diyeceksiniz, sizin aşkınız bu paraya, alında tatmin olun.
Yıllarca size aşık olan, olduğunuz gibi kabul eden, yatak güzeli değil dünya güzeli kızın değerini anlayacaksınız.


4- LÜKS ARABA

Parayla alınabilecek güzel baş belalarındandır. Sıfır kilometreden yüz kilometreye 3,1 saniyede çıkabilen, 370 km sürat yapabilen, 600 beygirli bir Lamborghini arabanız mutlaka olacaktır.
Kilometre saatine o sürat değeri koyulduysa o hız yapılmalıdır.
Yapılır da.
Bir gün otobanın birisindeki bariyerlere çivileme dalmış bir şekilde bulunana kadar da yapılmaya devam edilir.
Hayat felsefemiz belli; “Hızlı Yaşa Genç Öl”
Bütün paranızı verseniz bile Azrail ruhunuzu geri vermez.


5- YAŞAM KOÇU

Evet ilginç bir tabir oldu ama aklıma başka bir sıfat gelmedi.
Hayatınızı yaşanabilir kılacağını iddia eden vantuzlu insanlardır bunlar. Her şeyinizle ilgilenirler. Bunlara güvenip risk alıp hiç anlamadığınız bir alanda şirket bile kurarsınız. Size destek olduğu her konu karşılığında vantuzlarıyla cebinizdeki parayı çeker.
Kurduğunuz şirket mutlaka batacaktır. Bütün riskin altına siz girdiğiniz için de olan size olacaktır.

Alın ulan parayı sizin olsun diyemeyeceksiniz. Çünkü paranız kalmamıştır.


6- SAĞLIK SORUNLARI

İşte asıl büyük ikramiye bu.
Hayatınıza büyük ikramiye ile giren bütün bu atraksiyonlar sağlığınızı da etkileyecektir. Her türlü hastalık can yoldaşınız olacaktır. Özellikle de parayla satın alınamayacak olanlar.
Bütün paramı alın yeter ki sağlığımı geri verin diyeceksiniz.


Aslında daha bir sürü şey alabilirsiniz. Ama yeter bu kadar. Fazla mal göz çıkarır.
Hem önce bu dertlerle başa çıkın size 50 milyon büyük ikramiye vereceğim. (Eski parayla...)


Herkese mutlu huzurlu, sağlıklı bir yeni yıl, bir ömür diliyorum. Biz ne kadar parayla mutlu yaşayabiliyorsak, o kadar paramız olsun. Fazlasında gözümüz olmasın. Paradan ziyade kardeşlik servetimiz olsun...
Aşkımız sermayemiz olsun. Cebimizden değil gönlümüzden bolluk aksın...



29.12.2009
Mr_Lonely

 
A69BFDE2E8D19C340E6DADD13CB1B61DB3BC9B33

41 yorum:

  1. Kaç kişi çıkar,"akrabayız" diyen..Çok merak ediyorum.Eşim,dostum ! çoğalır ondan eminim.Diğer maddeler de korkunç.İstemiyorum çıkmasın bana o para.Çıkıcaktı ya hani,çıkmasın işte :)Döktürmüşsün yine,tebrik ediyorum seni :)

    YanıtlaSil
  2. Bi de yandaki özlü sözlerine bayıldımm.Süpperrrr,alemsin ya :)

    YanıtlaSil
  3. OOOH süper,, hemen gidip bi piyango çekeim :D:D

    YanıtlaSil
  4. Sağlıklı, başarılı, mutlu yıllar getirsin 2010...

    Çok eğlendim yazını okurken, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. gerçi piyangonun büyüğü bana geçen hafta çıktı,,)

    YanıtlaSil
  6. İnsanın parası olunca öc alma duygusu da uyuduğu yerden başkaldırır zannımca. Züğürt zamanlarımızda bize burun kıvıranlara ne tür senaryolarla karşılık verir? Küçümseyen ve tercihlerini zenginlerden yana yapanlara ne tür fiyakalar atıp ortalarda bırakma planları kurar Allah bilir!Güzel bir yazıydı mutlu huzurlu sağlıklı bir 2010 yılı dilerim sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Ebruli;

    Aslında bir aşiretin vardır da senin haberin yoktur öyle söyleyeyim. O derece çok. :D
    Keşke çıksa. En azından etrafımızdaki kertenkeleleri görmüş oluruz.

    Özlü sözler değil, derin sözler. Çoook derin anlamları var onların. :D

    Saygılar...


    Utquality;

    Kaliteli bir isim. :D
    İnşallah büyük ikramiye 100'e falan bölünür. :D
    Hayırlı uğurlu olsun yeni işiniz efendim. :D

    Saygılar...

    Aysema;

    Umutsuzum ama inşallah. :D

    Saygılar...


    Sufi;
    Öç alma duygusu mudur bilmiyorum. Bana böyle bir ikramiye çıksa geçmişte şu bana böyle davrandı falan diye düşünmem. Geçmişi orada bırakırım. Ama geçmişte beni aşağılayan küçümseyen birisi bana yanaşmaya çalışırsa işte o zaman ona ezik muamelesi yaparım. Bu benim hakkımdır galiba.

    Saygılar...


    Teşekkür ediyorum yorumlar için yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Özgürcüm;

    Şans oyunları ile ilgilenmiyorum..
    Çünkü, biraz fazla şanslı biriyim..
    Bilet alırsan bana çıkacağına eminim..
    Var olan zenginliğimi kaybederim diye..
    O nedenle bilet filan almıyorum..
    :))

    Yeni yılda, sağlık, mutluluk, aşk, huzur ve barış diliyorum..

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. En iyisi valla. Zaten şans oyunlarına verdikleri parayı biriktirselerdi şimdiye kadar bir kaç ev sahibi olurlardı hastaları. Sayısal lotoya bile her hafta 30-40 lira para bağlayanlar var...
    Ben de şans oyunlarıyla ilgilenmiyorum. Arada bir İddaa oynarım o da zevk için. Zaten öyle ahım şahım para da kazandırmıyor. :D
    Babam oynuyor devamlı onun umut dünyasına ortak oluyoruz biz de. :D

    Saygılar...

    YanıtlaSil
  10. Güzel yazmışsın.:) Çıkmayana kadar bir umut işte.:)

    YanıtlaSil
  11. harikasın :)gönlü zengin mr_loney mutlu yıllar diliyorum sana :)

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  12. Fazla şanslı değilim ama. büyük ikramiye sana çıkarsa ablan olabilirim.

    Yeni yılın huzur, sağlık ve mutluluk getirsin . nice senelere:)

    YanıtlaSil
  13. Onuncu Köyün Adamı;

    Umut dünyası olduğu doğrudur ama, her şeyde olduğu gibi bunda da bir hile olduğunu düşünüyorum...

    Saygılar.


    Dalgaları Aşmak;
    Teşekkür ederim. Hepimize daha bir sürü mutlu yıllara inşallah...

    Saygılar.


    Mehbup;

    Büyük ikramiye çıkmazsa ablam olmaz mısın? :((
    Ama benim gönlüm zengin. O olmaz mı? :))

    Saygılar...

    Teşekkürler yorumlar için...

    YanıtlaSil
  14. her şeyi az ı karar çoğu zarar tüm görüşlerinize katılıyorum yeni yılda dilerim dilekleriniz gercekleşir ..sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. bak bens ana bi hile söyliicektim şimdi ama suça girer filan başıma iş almiim di mi ;) cococola hediyeleriyle ilgili.hiii söyledim bile :) yok canım yarısını söyledim anlamadın di mi,anlama sakın ;)

    YanıtlaSil
  16. Bilge;

    İnşallah, inşallah. :D

    Hoşgeldiniz efem...


    Ebruli;

    Ya ama ben sandığın kadar akıllı bir insan değilim ki, böyle üstü kapalı söylenen şeyleri hiç anlamam :((
    Azcık daha ipucu versen :)

    Saygılar...

    YanıtlaSil
  17. allah şaşırtmasın haydan gelen huya gider.

    ''herkese mutlu huzurlu, sağlıklı bir yeni yıl, bir ömür diliyorum...'' demişsin ben de sana (bir önceki yazına bakıp) aşık olup/olunacağın bir yıl diliyorum.

    YanıtlaSil
  18. Az da olsa bir ikramiye hayalim vardı sağol moral oldu :D

    YanıtlaSil
  19. Stuven;
    Haydan gelen huya gider tabii ki. Hepimiz de haydan geliyoruz zaten. Ama biraz da akıllı olmak lazım ya.

    Vallahi ağzından bal damlıyor. :D

    Saygılar...


    BilgiBankan;

    Hayallerini suya düşürüp, moralini sıfırladığım için hiç üzgün değilim. :D
    Az olsun gönülden olsun boşver. :D

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Bana o parayı ver , ben sana neler alırım neler :D

    yapıcam ilk iş doğuda yatırım olur mesela,
    ikinci iş istanbulda çocuk
    yuvası açmak.
    üçüncü iş antalyada yaşlılar yurdu:D

    ama büyk ikramye 70 yasından sona
    çıkarsa,milli piyang idaresi önüne
    tuvalet açarım.
    anladın sen beni :DDDDDDDD

    Çok ama çoook güzel bir yıl geçirmeni,aklından geçenlerin gercek olmasını dilerim :))

    Sevgilerrr

    YanıtlaSil
  21. Off yaa küs müyüz??????

    nie cevap vermiosun ama?

    YanıtlaSil
  22. Bak! ikramiye sana çıkarsa annen sayılırım beni unutmazsın umarım:)

    Aşklı meşkli her dilediğinin gerçekleştiği bir yıl olsun

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Yeni yılda sana ve ailene sağlık,
    mutluluk,huzur dilerim.
    Miktar fazla insanı yoldan çıkarabilir:)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Ayşegül;

    Bana oyuncak ayaba al. :D

    Doğuda yatırım yapamazsın, yaptırmazlar. Hadi yaptın diyelim, 30 milyon gibi küçük bir sermayeyle o yatırımı ayakta tutamazsın. Zaten pkk faktörü var. O yatırımı her türlü sabote ederler.

    Haha. Babamda aynısını diyor. Bana para çıkarsa fabrika falan açmam milli piyango idaresinin karşısına tuvalet açarım deli gibi para kazanırım diyor. :D

    Teşekkürler, hepimiz için inşallah.

    Niye küselim ya. Hem ben küsmem, küstürürüm :P
    Sevgiler...

    Çınar;
    Ama niye ikramiye çıkarsa. İkramiye çıkmazsa evlatlıktan reddedin beni. :(((

    İnşallah hepimiz için...

    Saygılar.

    Melis;

    İnşallah hepimiz için.
    Beni yoldan çıkarmaz heralde ama yola sokabilir. :D

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Olur mu canım benim, ben yine annen sayılırım da, hani demek istediğim, ikramiye çıkarsa sen bunu unutmayasın. Anlatabildim mi acaba:))

    Sevgiler, tekrar iyi yıllar

    YanıtlaSil
  26. Tamam o zaman anlaştık. :D
    Unutur muyum hiç?..
    Para bu yıl bize çıkıyor kesin milli piyangonun çekiliş toplarıyla anlaştık biz. Yüzde on pay veriyorum onlara... :D

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  27. Yeni yılın kutlu olsun, gönlüne göre olsun kardeşim..

    YanıtlaSil
  28. İstediğin araba olsun canım benim yaaa. Büyük ikramiye çıkarsa,
    kırmızı porche mi
    sarı ferrari mi
    istersin?

    Bu gece limuzinimle Dedeman'ın
    ön kapsında ki parkta olacağım
    saat 20.45'de,gecikmeiniz lütfen.
    fazla gecikmemeni tavsie etmem :D

    Vizon kürkümü arabada mı bırakayım,
    vestiyer paran var mı :D:D:D:D:D

    Off yaa şaka bi yana yer
    ayır-dın-mı ???

    Daha öncede sölemiştim ben pahalı biiriim işte!
    ***********************************
    *AŞKla..sevgiyle..ışıkla..umutla..

    ******YeNi YıLıNıZı KuTlArIm******

    YanıtlaSil
  29. pardonunuz kısa kestim.
    kuaföre çıkmam lazım :))

    YanıtlaSil
  30. Onuncu Köyün Adamı;

    Hepimizin gönlüne göre olsun inşallah... :D

    Saygılar


    Ayşegül;

    Siyah 1960 Ford Mustang tercih sebebidir. 8 silindir v motor. :D

    Aneeyy. Dedeman'ın önündeki parkı kafadan salladın mı yoksa gerçekten biliyor musun buraları?
    Hasan Subaşı parkı orası. Azıcık ilerisi de cam piramit. :D
    Dumur oldum hee.

    Ben umumi tuvalete verecek para bile bulamıyorum vestiyer parası nerdee. :D

    Ben de söyledim daha önce, fakir ama gururlu gencim diye.
    Türk filmi çeviriyoruz. :D

    Kuaföre selam söyle. Bana da ağda yapılacaktı geliversin bir ara. :PP

    Nice yıllara inşallah. Bir daha ki yorumlarımı ve postlarımı önümüzdeki sene gönderirim artık kısmetse.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  31. Özgür, 2010 yılına girdik. Ama olmazki neden postun. Mutlu yıllar dilerim. sevgi bir dolu yıl geçirmeni diliyorum.

    YanıtlaSil
  32. nerede yazım diyecektim. yanlıi yazmışım. kızdırdın. insan bir mutlu yıllar postu ekler..

    tamam bahaneler sıralama şimdi.

    güzel yazılarını bekliyoruz 2010 yılında.

    YanıtlaSil
  33. Neslihan;

    Ben bayramda seyranda, yılbaşında, ünlü insanların ölüm yıl dönümlerinde, doğum yıldönümlerinde vs vs özel yazılar yazmıyorum. :D
    Herkes yazıyor zaten benim farkım olsun :PP
    Ayrıca ben 2010 yılına değil, 2011 yılına girdim. Bu yıldanda memnun kalmadım, 2012'ye taşınmayı düşünüyorum. :PP

    İnşallah tüm dileklerinizin kabul edildiği bir yıl olur. Ömrünüz uzun olsun, bir çok yeni yıl görün inşallah. :D

    Saygılar...

    YanıtlaSil
  34. nasıl biliyorum bahaneler sıralacağını :)

    hadi ordan 2012 direk geçme. o yılda biliyorsun neler olacağını. şimdiden veda etmek istemiyorum :ppp

    YanıtlaSil
  35. Bahane yok hayatın acı gerçekleri bunlar :PP

    Biliyorum kıyamet kopacak 2012'de. Olsun hepinizden önce görürüm gerçekten kıyamet kopacak mı yoksa asparagas haberler mi :DDD


    Saygılar :D

    YanıtlaSil
  36. Hayal kurdurur ama satın alınmaz.

    Ama hayal kurmak alınmamayı da satar sana.

    Seni sana satar bazen. Hayallerin.

    YanıtlaSil
  37. Hayallerim beni bana satarsa sorun yok. Ama beni tutup başkalarına satarsa kötü.
    Allah korusun hırlısı var hırsızı var. :)))

    Saygılar...

    YanıtlaSil
  38. O da senin hayal gücün :)

    YanıtlaSil
  39. çıktı mıı ikraaamiye:) harika bir yazıydıı.kem küm ben geç kalmışım ama yılın ilk ayındayız.Bundan sonraki tüm yıllarda sana ve ailene sağlık,mutluluk,huzur dolu günler diliyorum.istediğin tüm arzuların gerçek olsun.

    YanıtlaSil
  40. Hepimizin inşallah. Büyük ikramiye bana çıktı aslında ama söylemiyorum kimseye. :DD

    YanıtlaSil

İçinden geldiği gibi yaz,
Gönlünü ferah tutarak yaz,
Okuyan olmasa da yaz,
Sen yeter ki yaz...