16 Ekim 2009 Cuma

İşte O Salak Benim

    Bahtsız bedeviyi çölde kutup ayısı öpücüğe boğarmış. Bende bahtsız bedeviyim işte. Daha yolum çöle düşmedi ama bir gün mutlaka oraya da uğrarım bu şansla.

    Ulan bir insan meslek erbabı olupta aylarca işsiz kalabilir mi? Ya şanssız olacaksın ya da zamsalak olacaksın. Ben ikinci kategoriye giriyorum zannımca. Nedeni şu, liseye başlayana kadar çeşit çeşit işler yaptım ama lisede, benim mesleğim bu olacak, dediğim işte çalışmaya başladım. Bilen bilir Bobinajcılık, Elektrik bölümünün bir alt dalı. Zaten okulum da Endüstri Meslek Lisesi Elektrik bölümü. Toplam 4,5 yıl bu meslekle ilgilendim. Çok kalifiye olmasa da mesleğin inceliklerini çözdüm, ufak tefek işleri kimseye danışmadan, daha büyük çaplı işleri de ustama danışaraktan yapabiliyorum. Ancak şöyle bir bedevi şanssızlığı vardı üzerimde, ben mesleği geçerliliğini yitirmeye başladığı dönemlerde seçmişim. İşi öğrendiğimde Bobinajcılık yerini makinelere bıraktı, insan gücüne pek fazla ihtiyaç kalmadı. Şu anda insan gücüyle çalışan birkaç küçük dükkan var sadece. Ben bu mesleği çözdüğümde hem ustalık belgesi hem de lise diploması sahibiydim. İkisi de değersiz kağıt parçaları oluverdi bir anda.

   Bende ki akıl değil, çakıl bile değil, toz toprak. Liseden mezun olduktan iki yıl sonra Meslek yüksek Okuluna gittim. Evet doğru tahmin ettiniz Elektrik bölümü. Salaklığın daniskası biliyorum ama Meslek Lisesi çıkışlı olduğum için seçme şansım yoktu o zamanlar. Üniversite ile birlikte alan değiştirip inşaat elektriğine yöneldim. O işte de bilgim vardı ama tabi yetersizdi. 20 yaşında işe sıfırdan başladım. Bildiğiniz çıraklık işte, 12-13 yaşında çocukların yaptığını zoruma gitmesine rağmen ben 20 yaşında yaptım. Yüzüne bakmayacağınız paralara çalıştım. Usta kıvamında olmasa da o işi de az çok yapacak seviyeye geldim. Çeşitli yerlerde çalıştım yine hak ettiğim olmasa da iyi paralar da kazandım. Sonra ne mi oldu? Şu oldu, işsiz kaldım. Lisans programına hazırlanıyordum DGS ile, iki yıllık okulun üzerine üç yıl daha okuyup mühendis olacaktım ama şimdi amele bile olamıyorum. Sınavı kazanamadım o ayrı bir sorun tabi ama işte bulamıyorum o daha büyük sorun. Bu ay ile birlikte tam 8 ay olmuş evde yatıyorum. Nedeni şu, askerlik tecilimin günü doluyor erteletemeyebilirim. Ben bu devreler daimi iş aramıyorum zaten ama inşaat biter iş biter tarzı yerlerde bile çalışamıyorum. Sanki adam turşumu kuracak ulan dangalak üç ay çalıştıracaksın sonra sen yoluna ben yoluma ne inceleyip duruyorsun ki?

   Ama şu olacak askere gidip geldikten sonra her yerden beni çağıracaklar gel burada çalış falan filan. Ben de NAAAAHHH diyeceğim tabi. Gerekirse bir yıl boş gezerim yine de onların istediği yerde çalışmam. O zaman da ben seçici olacağım işte. Şu bariz ortada, özel sektörde ara eleman açığı var. Yani biz iki yıllık mezunlarının dolduracağı boşluklar. Şimdilik bir düzenleme olmadığı için o boşlukları ilkokul mezunu ortalık malı ustalar doldurabiliyor ama, eh işte o şans bize de gülecek bir gün.Ulan ben bütün bildiği ustasının öğrettiği olan, teknik olarak kendini geliştiremeyen adamla aynı parayı alacaksam niye 13 senemi verip okudum vicdansızlar. Oturduğum yerde cinlerim yine tepeme çıktı ya.

   Sonuç olarak bendeniz geri zekalı, lisede meslek seçimini onun bunun lafıyla yalan yanlış yaptım, bu birincisi aptallıktı. Bendeniz geri zekalı, mesleğim işlevini yitirdiğinde tamamen farklı bir alana yönelmeyip, aynı bölümün başka bir dalına yöneldim, bu ikincisi dangozluk, geri zekalılık vs. vs. idi. Sağ olsunlar çalışabileceğim bütün fabrikalar da kapatınca büyüklerimiz, Antalya’da daimi olarak iş bulabilme umudum da kalmadı. Bildiğiniz güzel sivri kayalar varsa gidip kafamı taşlara vurmak istiyorum.


16.10.2009
Mr_Lonely


25701E6A5F2522D1AE58451E8AEC637F3AF3EB2C

9 yorum:

  1. Hişşt hişşt sakin ol
    Sinirlerine hakim ol...
    Off yaa var mıydı böle bi şarkı:D

    Lonely bütün sektörlerde işsizlik
    var ama:(
    Neden mezun olduğun bölümde çalışacaksın ki.Askerilikten sonra
    kendi işini kurarasın belki ama.
    Ben inanırım,gümüş kapı kapansa altın kapı açılır isteyene .Sen çalışmak istedikten sonra,azim gösterdikten sonra bi iş bulacağın kesin,buna inanırım.
    Moral değerlerini yüksek tut ama
    lütfen.Ekonomik durumları biliyorsun.Bir sürü insan işten
    çıkartıldı,hala çıkartılıyor.Çok kötü bir süreçten,kaostan geçiyoruz.Askerlik yaptıktan sonra
    yurtdışı düşünüyor musun?Senin
    bileğinde altın bilezik,sanatın var ama.Bunu unutma!!!

    Yurtdışı oturma müsade vizesi,
    yaz tatilinde sarışın yabancı kızların elinden öper ama :D:D:D
    Güzel,iyi haberlerini bekliyorum,
    cidden!!!

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Özgürcüm;

    Hiç öyle kafanı sivri taşlara filan vurup, acı içinde kıvranma..
    Daha pratik ve temiz yolları da var..
    Nedir..? diye sorarsan;
    Öyle bütün gün boylu boyunca, gece gündüz evde yatıp da, ya da geceni gündüz, gündüzünü de geceye çevirip, internet başında pinekleme..
    Çık şöyle bir ortalığa, bul kendine en kabadayısından birini..
    Yahut da, mafya bozuntularından birini bul..
    Adam veya adamlara her türlü pisliği yap..
    Ağzına geleni söyle..
    Anasına, kızına veya sevgilisine iş koy..
    Mutlaka istediğine kavuşturur seni..

    Şimdi eğer buraya kadar, bana küfür etmeden okuyup geldiysen..
    Yine de iş var demektir sende..
    Canım kardeşim, arkadaşım, siz niye böylesiniz..
    Bizim evde de var, senin gibisinden bir tane..
    O da, elektrik değil de, inşaat bölümünü bitirdi..
    İki yıllık..
    Bu sene senin gibi DGS'ye girdi..
    Olursa olur, olmazsa askere gideceğim, dedi daha en başında..
    Tabi kazanamadı..
    Şimdi, o da askere gitmeye karar verdi..
    O senin gibi, meslek lisesi de değil..
    Düz lise mezunu..
    Mezun olduktan sonra, benim ona bulduğum, bir kaç işte çalıştı..
    Kiminde patronunu beğenmedi..
    Kimininde de, işleri kısa sürdü, daha sonra da iş almadılar..
    İş alırsak çağırırız dediler..

    Yani demem o ki, şu ülkede bir siz mi varsınız, işi olmayıp, oturan..??
    Dünya kadar insan işsiz durumda..
    Ama, bu işsizlerden bazıları sizin gibi düşünmeyip, günlük bile olsa, ne bulurlarsa çalışma gayretindeler..
    Senin durumunu tam olarak bilmiyorum, belki sen öyle değilsindir..
    Bizimki, öyle günlük işleri filan da beğenmiyor, beyefendi..

    Ama, şunu söylemeden geçemeyeceğim; Yeter ki, isteyin..
    İsteyin ama, öylesine bir isteme olmamalı bu..
    Tüm kalbinizle, büyük bir azimle istedikten, çabaladıktan sonra, mesleğinize göre iş bulmamanız imkansız..
    Ben böyle düşünüyorum..
    İstersen, yanlış düşünüyorsun da, diyebilirsin..
    Ama, ben bu görüşümde ısrarlıyım..

    Umarım, hayatında istediğin işe girip, mutlu olursun..
    Sizler için bundan başka bir dileğim olamaz.. :)

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Aman dur napıyorsun lonely o kafa lazım bize :))

    YanıtlaSil
  4. Ayşegül çok teşekkür ederim yorum için, elimde altın bileziğim var ama beyaz altın, Türkiye'de hiç bir değeri yok. Askerden sonra yurt dışını kesinlikle düşünüyorum, bir şekilde kapağı atıp on yıl kadar çalışıp gelip burada kendi işimi kurmayı düşünüyorum. Kızlarda falan gözüm yok şimdilik, ben öyle gecelik şeylerle ilgilenmiyorum pek. :D

    Yorumlar için çok çok teşekkür ediyorum...
    Güzel haberler ben de bekliyorum.

    Arzu,çok teşekkür ediyorum yorum için. O dediğin şeyi yapmam için imkanlarım vardı. Çocukluk arkadaşlarımın çoğu yoldan çıktı isteseydim ben çoktan o çetelerden birinin başı olurdum. Fizik olarak güçlü bir yapım var bir çoğunu alt edebilirdim ama ben gerçekten istemiyorum o yolları.
    Ben günlük işleri de beğeniyorum ama o noktada da çevre faktörü giriyor devreye. Sadece günlük iş ddeğil meslek dışı işleri bile düşünüyorum ama her seferinde askerlik engelini sürüyorlar önüme. Bugüne kadar askerliğimi yapmamamın nedeni Dikey geçiş sınavıydı ama o da yalan olacak bu gidişle. DGS'de bu yıl umudum çok fazlaydı beklediğimden tam 30 puan düşük aldım. Yani bu yıl DGS'de bir şeyler döndürüldüğünü gerçekten düşünüyorum çünkü o kadar kötü bir sonuç almam mümkün değildi. Sınavdan ıktım hemen kontrol ettim maksimum 5 puan yanılabilirdim olmadı.
    Herkese hayatta başarılar diliyorum :D


    Nupiş, özledim be nerelerdesin sen. :D
    Nupiş benim yapamadığımı yapacaksın senden umutluyum. Başarılar diliyorum sana...

    YanıtlaSil
  5. Özgür;yabancı kızla normal veya
    formalite evlilik yaparsan,yurtdışı
    problemi ortadan kalkar demek istemiştim.Böyle yapan büyüklerim oldu,sırf yurtdışı iş imkanı için
    demek istemiştim:D

    YanıtlaSil
  6. Evet ben de sonradan idrak ettim. Bu aralar ciddi oranda salaklığım üzerimde kusura bakma lütfen.
    Formalite evlilik sonradan sorun çıkarır diye de düşünüyorum tabi.
    Aslında benim formalite bir evliliğe ihtiyacım yok, yurt dışına işçi götüren şirketlerle geçici vize alabiliyorum.
    Yurt dışında arkadaşlarım ve akrabalarım da var ama ne kadar faydaları olur artık onu bilmiyorum. :D

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Özgür,
    Bütün yorumlara katılıyorum.Azmin
    elinden hiç birşey kurtulmaz.Senin
    yerinde olsam her işe saldırırım.
    Daha olmazsa,bir an önce askerliği
    aradan çıkartırım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Melis; teşekkür ediyorum yorum için. Görünüşe göre zaten bu blogda 1,5 yıl kadar askerlik anılarıma yorum yazacaksınız. :D
    Millet çarşı izninde sevgilisiyle msnde konuşurken bende bloga yazılar yazmakla meşgul olacağım galiba. :D

    YanıtlaSil

İçinden geldiği gibi yaz,
Gönlünü ferah tutarak yaz,
Okuyan olmasa da yaz,
Sen yeter ki yaz...